-پاسخ آیت الله سیستانی درباره لباس مشکی در محرم وصفر
-پاسخ آیت الله خامنه ای درباره افطار کردن با تربت امام حسین علیه السلام
-دست زدن همراه با شادي و خواندن و ذكر صلوات بر پيامبر اكرم و آل او(ص) درجشن هايي كه به مناسبت ايام ولادت ائمه(ص) و اعياد وحدت و مبعث برگزار مي شود چه حكمي دارد؟ اگر اين جشن ها در مكانهاي عبادت مانند مسجد و نمازخانه هاي ادارات و يا حسينيه ها برگزارشوند، حكم آنها چيست؟
-پاسخ آیت الله شبیری زنجانی درباره جشن عروسی در ماه محرم وصفر
-پاسخ آیت الله مکارم شیرازی درباره اصلاح و آرایش در ماه های محرم و صفر
-پاسخ آیت الله روحانی درباره جنگ عایشه با امیرالمؤمنین (علیه السلام) از همه گناهان بدتر بود
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز روز عید غدیر
-پاسخ آیت الله جوادی آملی درباره نماز عید غدیر
-پاسخ آیت الله حکیم در باره افضل بودن حضرت علی علیه السلام از بقیه ائمه وپیامبران
-پاسخ آیت الله وحید خراسانی درباره سیگار کشیدن در ماه رمضان

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:12953 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:5

اگر دختري، جواني را دوست داشته باشد و خجالت بكشد كه به او بگويد از چه راهي وارد شود با توجه به اين جامعه و تفكرات غلط مردم چه بايد كرد؟



اهر گرامي، مطمئن باشيد نامه شما و ديگر عزيزان كه به اين واحد ارسال ميشود همچون امانتي مهم حفظ و نگهداري شده و بطور محرمانه مورد بررسي و پاسخگويي قرار ميگيرد و از اينكه صادقانه توانستيد حرف دل خود را روي كاغذ آورده، خرسنديم و اميدواريم بتوانيم آنگونه كهايسته و بايسته است قدمي در راه حل مشكلات شما جوانان عزيز و پاك برداريم و با اندك كمك خود در ايجاد روحيه نشاط و اميد موفق باشيم. همچنين از اينكه توانستهايد با ارادهاي قوي و عزمي راسخ با خداي خود و تربت امام حسين (ع) عهد و پيمان ببنديد كه به گرد گناه و لشهاي مختلف نچرخيد خرسنديم و چنين تصميمي را ميستائيم و تحسين ميكنيم و اميدواريم در اين راه ثابت قدم بوده توفيق شما را از خداوند متعال خواستاريم. و نيز از اين كه تا به حال با ايجاد ارتباط و تماس مستقيم موضوع را با دانشجوي مورد نظرتان مطرح نكردهايد جاي ير و تشكر و شكرگزاري دارد چه اين گونه ارتباطهاي مستقيم و غير رسمي و بدون اطلاع و اشراف خانوادهها، عوارض و تبعات و آثار سوء و ناگواري دارد. به هر حال ايمان شما، حجب و حياي شما و تقيّد به ظواهر شرع و اخلاق هم چيزي جز اين نوع رفتار را ايجاب نميكند. بنابرا اگر ميخواهيد در اين رابطه اقدامي به عمل آوريد، بهتر است از طريق يكي از دوستان متأهل خودتان اقدام كنيد تا او به وسيله همسرش، مشخصات شما را به دانشجوي مورد نظر داده تا در صورت توافق او، از شما به طور رسمي خواستگاري كند. و يا اگر در دانشگاه نهاد يا دفتري وود دارد كه دختران و پسران مجرد را به يكديگر معرفي ميكنند و قابل اعتماد شما نيز هست، موضوع را پيگيري كنيد. ولي آنچه بايد بيشتر مورد توجه شما قرار گيرد اين است كه گمان نكنيد تنها راه سعادت و خوشبختي شما ازدواج با فرد مورد نظرتان است. اگر چه از ويژگيهايبي برخوردار است ولي چه بسا بخاطر بعضي صفات ديگر وي كه هنوز شما از آن اطلاع نداريد و يا بخاطر عدم توافق در بعضي موضوعات، نتوانيد به آرزوهاي خود برسيد و از زندگي آرامي برخوردار باشيد. بنابراين در انتخاب همسر همانطور كه خودتان قبول داريد بايد دقت بيشتري داشته باشيد و بر مبناي بعضي برخوردها و مشاهده بخشي از رفتارهاي يك فرد كه گاهي ممكن است بر اساس بعضي احساسات شكل گرفته باشد، نخواسته باشيد زندگي مشترك دراز مدت خود را پايهريزي كنيد. به هر حال قبل از ازدواج به شخص خاصي دلبسته نشويد، بلكه بعد از گزينش و انتخاب ك بر اساس تحقيق كامل صورت ميگيرد، و انعقاد عقد زوجيت، دلبسته شدن نيكوست اصلاً از كجا معلوم كه آن دانشجو يا خانوادهاش فرد ديگري مد نظر خود دارند و يا اگر به خواستگاري شما بيايند، والدين شما موافقت نكنند و هزاران اگر ديگر. به هر حال دلبسته شدن به فردي خاصثار روحي رواني نامطلوبي دارد. نگران خواستگار نيز نباشيد، حفظ حيا و عفّت و تقيد به ظواهر شرع و دين و رعايت تقوا خود باعث گشودن راه سعادت و خوشبختي است. چون قرآن ميفرمايد: وَ اَلَّذِينَ جاهَدُوا فِينا لَنَهْدِيَنَّهُمْ سُبُلَنا كساني كه در راه خدا مجاهده وكوشش كنند و در راه كسب رضاي خداوند باشند راههاي سعادت و خوشبختي را به سوي آنها ميگشائيم و به سوي آن هدايت ميكنيم،(1).در پايان ما نيز آرزو و دعا ميكنيم خطبه عقدتان را مقام معظم رهبري يا يكي از اولياء خاص الهي بخواند و اسباب و وسائل آن فراهم شود.

















































منابع و مآخذ:

(1) عنكبوت، آيه 69

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.